Ik, Maxime De Rijck, kocht deze auto op 2 juli 2020, een zeer uniek verjaardagscadeau voor mezelf.
Volkswagen is het merk waarmee ik voornamelijk ben opgegroeid en waar ik ook een passie voor gekregen heb.
Als klein mannetje keek ik enorm op naar supercars.
Aftellen tot het autosalon of Essen Motorshow waar mijn liefde alleen nog groter werd.
Zo koos ik er ook voor om automechanieker te worden.
De Volkswagen polo van mijn opa was mijn eerste eigen wagen, waar ik enorm dankbaar voor ben.
Zijn passie en ziel steken mee in deze wagen en heb ik dan ook doorgetrokken naar mijn cabrio.
Als mechanieker kom je dagdagelijks met verschillende wagens in aanraking en ook de tuning ervan.
Op beurzen, in boekjes en bij mijn vrienden zag ik dit ook terugkomen en toen was ik verkocht.
Ik had de afgelopen jaren reeds gezien wat ik mooi vond en zo wist ik ook wat ik wou.
Na de aankoop zelf wou ik er niet onmiddellijk iets aan veranderen, maar toen begon de motor te lekken.
Door dit gebeuren heb ik dan ook gekozen om de wagen volledig onder handen te nemen en naar mijn eigen smaak te maken.
Mijn doel was dan ook om 1 van de laagste golf 1 cabrio’s te bezitten van België.
Zo begon het eerst met een spucknapf stuur van een Golf 1 GTI, dan namen we de motor onder handen.
Velgen kiezen was een enorme moeilijke keuze.
Ik ging van Japan Racing JR15 naar BBS Le Mans 067 velgen, een uniek element aan de wagen.
De dagen werd uiteraard afgewerkt met een schroefset.
Het geluid werd ook naar een ander niveau getild door een nieuw uitlaat systeem.
Op deze manier komt er een geweldig geluid uit de 1.8 carbu.
Om heel eerlijk te zijn, had ik mijn gedachten eerst op een andere wagen gezet.
Een vondst uit een verlaten schuur.
Deze verkoop ging uiteindelijk niet door, maar ik stopte uiteraard niet met rondkijken en zoeken.
Zo vond ik dit pareltje, mijn pareltje.
Hieronder vind je wat info over de wagen.
Productiejaar: 1993 / Eigenaar sinds: 2020
Model: Golf Mk1 cabrio
Aanpassingen: Bij deze stel ik jullie graag mijn Volkswagen Golf 1 cabrio van 1993 voor.
Mijn passie is volledig zichtbaar in mijn wagen.
Met de Ap schroefset kunnen we de wagen mooi static laag leggen.
Momenteel zitten we op slechts 7cm bodemruimte onder de wagen.
BBS Le Mans met custom steek adapters om de wagen een uniek element te geven.
Deze BBS lm067 werden ook ingevoerd van Japan naar België.
Zowel de binnen als buitenkant werd afgewerkt met piano zwarte elementen.
Het interieur is nog steeds origineel en een spucknapf stuur van een golf 1 GTI.
De Weber carburateurs en de sound van super sprint maken deze wagen nog net dat tikkeltje unieker.
In de motor ruimte werden er ook nog enkele elementen mee in piano zwart gezet.
Naar de toekomst toe zouden er nog enkele aanpassingen kunnen gebeuren, zoals zwart getinte lichten etc.
Wanneer dit op de planning staat, is momenteel nog onbekend.
Degelijke en betaalbare elementen vinden is ook een hele speurtocht.
https://www.instagram.com/lowered_cabrio/
Extra foto's: